FP Management BV is een vergunninghoudend trustkantoor gevestigd te Rotterdam. Sinds de oprichting in 2009 stellen wij ons ten doel de belangen van de doelvennootschappen op de best mogelijke wijze te behartigen. Ons kantoor is geheel onafhankelijk, maar wij kunnen, zo nodig, een beroep doen op een uitgebreid netwerk van adviseurs en dienstverleners. Dit alles, in combinatie met de korte communicatielijnen binnen ons kantoor en onze servicegerichte no-nonsense-aanpak, stelt ons in staat om tegen een redelijke prijs op een discrete en efficiënte wijze de vennootschappen en vermogensbestanddelen van onze cliënten te beheren.
Het team van FP management BV is samengesteld uit een registeraccountant en een aantal juristen, accountmanagers en boekhoudkundige medewerkers, die bij hun werkzaamheden worden ondersteund door de secretariële medewerkers.
Bij FP management BV zijn wij van mening dat elk van de medewerkers een belangrijke rol speelt in de dienstverlening aan de cliënten en medeverantwoordelijkheid draagt voor de kwaliteit daarvan.
Naast een reeks belastingverdragen (die de diverse belastingvoordelen ondersteunen), is Nederland partij bij tal van bilaterale investeringsbeschermingsverdragen. Deze verdragen bieden het voordeel van bescherming tegen nationalisatie van activa door een gaststaat door middel van internationale arbitrage. Toegang tot de voordelen van dergelijke verdragen wordt vaak verkregen door slechts een Nederlandse juridische entiteit in de groepsstructuur (of joint venture) te plaatsen.
In 2004 is de Wet toezicht trustkantoren in werking getreden. De Nederlandsche Bank (DNB) ziet toe op de strikte naleving daarvan. In dat kader hebben wij een Ken-Uw-Cliënt-beleid geïmplementeerd. Desgevraagd dienen wij informatie met betrekking tot de cliënten en hun vennootschappen of stichtingen aan DNB te verstrekken.
Voor meer informatie over de Wtt verwijzen we u naar de website van De Nederlandsche Bank.
Door deze website te gebruiken stemt u in met deze disclaimer. FP Management BV spant zich in om de informatie op deze website en de bijbehorende webpagina’s zo volledig, nauwkeurig en actueel mogelijk te laten zijn.
Ondanks deze zorg kan het zijn dat de inhoud onvolledig en/of onjuist is. Alle informatie op deze website is bedoeld voor persoonlijk gebruik. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Wijzigingen en typefouten worden voorbehouden.
FP Management aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor schade op welke manier dan ook ontstaan door gebruik, onvolledigheid of onjuistheid van de aangeboden informatie op deze website. De informatie op deze website kan zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving worden gewijzigd.
Wij spannen ons in om deze website zo veel mogelijk beschikbaar te stellen, maar wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele gevolgen van (tijdelijke) niet-beschikbaarheid.
Het auteursrecht op deze website berust bij FP Management BV of bij derden welke met toestemming dit (beeld)materiaal beschikbaar hebben gesteld aan FP Management BV. Vermenigvuldiging in wat voor vorm dan ook is alleen toegestaan na voorafgaande toestemming door FP Management BV.
Wij, bij FP Management BV, wensen zorgvuldig om te gaan met de persoonsgegevens die wij verzamelen en verwerken.
Hieronder vindt u welke persoonsgegevens wij verzamelen en verwerken en hoe wij daarmee omgaan, alsook welke rechten een betrokkene kan inroepen met betrekking tot de persoonsgegevens die door ons, of door een derde namens ons, worden verwerkt.
Om diensten aan onze cliënten en hun entiteiten te kunnen verlenen, moeten wij bepaalde “Know-Your-Customer (KYC)”-informatie over onze (potentiële) cliënten verzamelen als onderdeel van het cliëntenonderzoek dat wij volgens de wet moeten uitvoeren. In dat kader verzamelen en verwerken wij persoonsgegevens.
Naast onze wettelijke verplichting om bepaalde persoonsgegevens van (potentiële) klanten te verzamelen en te verwerken, kunnen wij ook persoonsgegevens verzamelen omdat we een ander legitiem belang hebben om dat te doen.
Wij kunnen, onder meer, de volgende persoonsgegevens, dan wel (fotokopieën van) documenten houdende persoonsgegevens, verzamelen en verwerken:
Graag wijzen wij erop dat de bovenstaande lijst niet uitputtend is en dat andere informatie benodigd kan zijn alvorens wij diensten kunnen verlenen.
De persoonsgegevens kunnen rechtstreeks door de betrokken persoon zelf of door een tussenpersoon aan ons worden verstrekt. Wij zullen echter ook persoonsgegevens verzamelen door een eigen onderzoek uit te voeren, zulks met behulp van voor het publiek toegankelijke bronnen, zoals kranten, tijdschriften en publicaties op het internet.
Wij zullen de verzamelde persoonsgegevens niet voor andere doeleinden verwerken dan waarvoor de gegevens in eerste instantie zijn verzameld. Wij zullen de verzamelde persoonsgegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk is.
Wij zullen de persoonsgegevens die wij hebben verzameld als vertrouwelijk behandelen en wij zullen deze gegevens niet aan derden of aan het grote publiek bekendmaken, indien en voor zover dergelijke gegevens zich nog niet in het publieke domein bevinden.
Wij hebben strikte beveiligingsmaatregelen genomen, zowel technisch als organisatorisch, om de verzamelde gegevens te beschermen. Al onze medewerkers, evenals de medewerkers van de IT-serviceprovider(s) waarmee wij samenwerken, zijn zich geheel bewust van het belang om de persoonsgegevens die ons zijn toevertrouwd te beschermen. Indien van toepassing, zullen wij verwerkersovereenkomsten sluiten met derden die persoonsgegevens voor ons verwerken, om ervoor te zorgen dat deze derden de bescherming van persoonsgegevens net zo serieus nemen als wij dat doen.
Wij kunnen echter persoonsgegevens delen met accountants, compliance-adviseurs, compliance-auditors en andere dienstverleners die wij hebben ingeschakeld om aan ons diensten te verlenen in het kader van onze bedrijfsactiviteiten, alsook met vennootschappen die deel uitmaken van de FP Management BV-groepsstructuur, zelfs als een dergelijke groepsmaatschappij buiten de Europese Unie is gevestigd.
Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden (waaronder - doch niet beperkt tot - notarissen, belastingadviseurs, juridische adviseurs, banken, betaalinstellingen, accountants, compliance auditors en compliance-adviseurs}, als zulks bevorderlijk is aan, of vereist is in verband met, de levering van diensten door ons aan een cliënt en/of aan een entiteit van een cliënt, of in verband met de levering van diensten - hetzij administratief, financieel, juridisch of anderszins - aan de cliënt en/of aan de entiteit van de cliënt door een dergelijke derde.
Wij maken u er graag op attent dat in het geval dat wij aan een entiteit van een cliënt diensten verlenen die onder de Wet toezicht trustkantoren 2018 vallen, wij wettelijk verplicht zijn om een (potentiële) volgende aanbieder van soortgelijke diensten desgevraagd informatie te verstrekken over gebleken integriteitsrisico's tijdens de periode dat wij dergelijke diensten hebben verleend. Deze informatie kan persoonsgegevens bevatten van de bij die entiteit betrokken personen, inclusief, in een voorkomend geval, persoonsgegevens met betrekking tot strafrechtelijke veroordelingen en strafbare feiten. Persoonsgegevens zullen worden gedeeld met overheidsinstanties indien wij daartoe wettelijk verplicht zijn. Verder zullen wij persoonsgegevens delen met derden in geval van een geldig gerechtelijk bevel om zulks te doen.
In het geval van een overdracht van persoonsgegevens aan een derde buiten de Europese Unie, zullen wij dergelijke gegevens alleen overdragen als de ontvanger ervan kan waarborgen dat de persoonsgegevens en de rechten van de betrokken personen op een vergelijkbare manier worden beschermd als waartoe men binnen de Europese Unie gehouden zou zijn.
Een betrokkene – dat wil zeggen een persoon wiens persoonsgegevens door ons worden verwerkt - heeft de volgende rechten met betrekking tot haar of zijn persoonsgegevens:
Als u één van de voornoemde rechten wilt inroepen, stuur dan een gemotiveerd verzoek naar:
Naast de hierboven genoemde rechten, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Nederlandse autoriteit voor de gegevensbescherming met betrekking tot de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken of de manier waarop wij omgaan met uw rechten. De gegevens van de betreffende autoriteit zijn:
Autoriteit Persoonsgegevens
Postbus 93374
2509 AJ DEN HAAG
Telefoonnummer: (+31) - (0) 70 - 888 85 00
Fax: (+31) - (0) 70 - 888 85 01